Jens
NBU Council
he/him
3,150
11,490
My favorite bad bitch, I think she the GOAT
|
Post by Jens on Apr 21, 2016 20:25:23 GMT 1
Om eerlijk te zijn deze taal is een mix van Engels en Duits. (Corrected) No, Our words are most of the time Germantic and The Netherlands is between Germany and the UK so that's why pur wordt look like those languages....+ our grammar is harder.
|
|
5,263
4,060
♥ Well, I do! ♥
|
Post by Talitha on Apr 21, 2016 20:28:05 GMT 1
Grammar part is true for sure, ffs.
|
|
Jens
NBU Council
he/him
3,150
11,490
|
Post by Jens on Apr 21, 2016 20:31:41 GMT 1
Grammar part is true for sure, ffs. Soms te hard... Mijn gemiddelde.....
|
|
5,263
4,060
♥ Well, I do! ♥
|
Post by Talitha on Apr 21, 2016 20:35:37 GMT 1
Grammar part is true for sure, ffs. Soms te hard... Mijn gemiddelde..... Ik snap nog steeds niet dat ik voldoende heb kunnen halen voor grammatica in mijn middelbare school tijd. (havo) Nu op het hbo moet ik wel mijn best blijven doen, om de verslagen leesbaar te houden. (Gelukkig is dit jaar en het eerste semester van volgend jaar in het Engels. )
|
|
Jens
NBU Council
he/him
3,150
11,490
|
Post by Jens on Apr 21, 2016 20:39:51 GMT 1
Soms te hard... Mijn gemiddelde..... Ik snap nog steeds niet dat ik voldoende heb kunnen halen voor grammatica in mijn middelbare school tijd. (havo) Nu op het hbo moet ik wel mijn best blijven doen, om de verslagen leesbaar te houden. (Gelukkig is dit jaar en het eerste semester van volgend jaar in het Engels. ) Ik sta een 5,7 voor Nederlands (vwo) en samen met natuurkunde (5,9) halen ze beide mijn gemiddelde naar beneden. Gelukkig heb ik volgend jaar Cambridge Engels. Dat haalt mijn gemiddelde weer wat omhoog.
|
|
5,263
4,060
♥ Well, I do! ♥
|
Post by Talitha on Apr 21, 2016 21:10:28 GMT 1
Ik snap nog steeds niet dat ik voldoende heb kunnen halen voor grammatica in mijn middelbare school tijd. (havo) Nu op het hbo moet ik wel mijn best blijven doen, om de verslagen leesbaar te houden. (Gelukkig is dit jaar en het eerste semester van volgend jaar in het Engels. ) Ik sta een 5,7 voor Nederlands (vwo) en samen met natuurkunde (5,9) halen ze beide mijn gemiddelde naar beneden. Gelukkig heb ik volgend jaar Cambridge Engels. Dat haalt mijn gemiddelde weer wat omhoog. Voor vwo vind ik dat nog een behoorlijk netjes cijfer hoor. Ze wilden dat ik na mijn havo ook nog twee jaar vwo zou gaan doen, maar daar heb ik maar vriendelijk voor bedankt. Ik kan de stof misschien nog wel aan, maar de stress die ik er van zou hebben... Cambridge Engels, wauw, klinkt goed, alvast heel veel plezier en succes daarmee. Wij moeten nu professioneel Engels kunnen schrijven, lezen, spreken en verstaan, en ook toepassen in het hele moduul. Klinkt opzich nog wel te doen, maar zeker in het begin was het toch wel even goed pittig. Als je voor die tijd alleen maar maximaal 3 uurtjes per week Engels als vak hebt gehad, wat verder niet veel te maken had met wat je tijdens het moduul aan het doen best, is het even overschakelen, maar nu ben ik er zo blij mee en mijn Engels gaat (zeker spreekvaardigheid) er met sprongen op vooruit.
|
|
Jens
NBU Council
he/him
3,150
11,490
|
Post by Jens on Apr 21, 2016 21:40:38 GMT 1
Ik sta een 5,7 voor Nederlands (vwo) en samen met natuurkunde (5,9) halen ze beide mijn gemiddelde naar beneden. Gelukkig heb ik volgend jaar Cambridge Engels. Dat haalt mijn gemiddelde weer wat omhoog. Voor vwo vind ik dat nog een behoorlijk netjes cijfer hoor. Ze wilden dat ik na mijn havo ook nog twee jaar vwo zou gaan doen, maar daar heb ik maar vriendelijk voor bedankt. Ik kan de stof misschien nog wel aan, maar de stress die ik er van zou hebben... Cambridge Engels, wauw, klinkt goed, alvast heel veel plezier en succes daarmee. Wij moeten nu professioneel Engels kunnen schrijven, lezen, spreken en verstaan, en ook toepassen in het hele moduul. Klinkt opzich nog wel te doen, maar zeker in het begin was het toch wel even goed pittig. Als je voor die tijd alleen maar maximaal 3 uurtjes per week Engels als vak hebt gehad, wat verder niet veel te maken had met wat je tijdens het moduul aan het doen best, is het even overschakelen, maar nu ben ik er zo blij mee en mijn Engels gaat (zeker spreekvaardigheid) er met sprongen op vooruit. Mijn boeken zullen ook in het Engels zijn later ..... Dat lijkt me heel erg wennen van Nederlandse teksten en opdrachten naar Engelse... Welke studie doe je?
|
|
5,263
4,060
♥ Well, I do! ♥
|
Post by Talitha on Apr 21, 2016 22:08:00 GMT 1
Voor vwo vind ik dat nog een behoorlijk netjes cijfer hoor. Ze wilden dat ik na mijn havo ook nog twee jaar vwo zou gaan doen, maar daar heb ik maar vriendelijk voor bedankt. Ik kan de stof misschien nog wel aan, maar de stress die ik er van zou hebben... Cambridge Engels, wauw, klinkt goed, alvast heel veel plezier en succes daarmee. Wij moeten nu professioneel Engels kunnen schrijven, lezen, spreken en verstaan, en ook toepassen in het hele moduul. Klinkt opzich nog wel te doen, maar zeker in het begin was het toch wel even goed pittig. Als je voor die tijd alleen maar maximaal 3 uurtjes per week Engels als vak hebt gehad, wat verder niet veel te maken had met wat je tijdens het moduul aan het doen best, is het even overschakelen, maar nu ben ik er zo blij mee en mijn Engels gaat (zeker spreekvaardigheid) er met sprongen op vooruit. Mijn boeken zullen ook in het Engels zijn later ..... Dat lijkt me heel erg wennen van Nederlandse teksten en opdrachten naar Engelse... Welke studie doe je? Ik studeer Small Business & Retail Management, aan Stenden in Leeuwarden. Op dit moment zit ik in mijn laatste moduul van het derde jaar, volgend jaar nog een semester naar school en dan een semester afstuderen. Was het eerste moduul dit jaar best even wennen, vooral ook doordat alles in het Engels was, dus je niks hebt om op terug te kunnen vallen. (Google translate kan wel helpen om een woordje te vertalen, maar ook echt niet meer dan dat.) Boeken in het Engels is ook wel even wennen, maar is na een paar weken wel te doen. Het Engels schrijven (beroepsmatig, niet als hier op het forum) viel me zwaarder dan het lezen om eerlijk te zijn. Al komen beide wel goed, als je er de moeite voor doet. ^.^ Weet jij al wat je wilt gaan studeren na het vwo?
|
|
Jens
NBU Council
he/him
3,150
11,490
|
Post by Jens on Apr 21, 2016 22:16:11 GMT 1
Mijn boeken zullen ook in het Engels zijn later ..... Dat lijkt me heel erg wennen van Nederlandse teksten en opdrachten naar Engelse... Welke studie doe je? Ik studeer Small Business & Retail Management, aan Stenden in Leeuwarden. Op dit moment zit ik in mijn laatste moduul van het derde jaar, volgend jaar nog een semester naar school en dan een semester afstuderen. Was het eerste moduul dit jaar best even wennen, vooral ook doordat alles in het Engels was, dus je niks hebt om op terug te kunnen vallen. (Google translate kan wel helpen om een woordje te vertalen, maar ook echt niet meer dan dat.) Boeken in het Engels is ook wel even wennen, maar is na een paar weken wel te doen. Het Engels schrijven (beroepsmatig, niet als hier op het forum) viel me zwaarder dan het lezen om eerlijk te zijn. Al komen beide wel goed, als je er de moeite voor doet. ^.^ Weet jij al wat je wilt gaan studeren na het vwo? Ik zit op de afdeling Natuur & Gezondheid na vwo wil ik naar Universitieit Utrecht om dierengeneeskunde te studeren. Welk vak op de middelbare had je meteen een hekel aan? (Ik aan Frans en ik heb het nu al 3 jaar *zucht*)
|
|
5,263
4,060
♥ Well, I do! ♥
|
Post by Talitha on Apr 24, 2016 15:32:28 GMT 1
Ik studeer Small Business & Retail Management, aan Stenden in Leeuwarden. Op dit moment zit ik in mijn laatste moduul van het derde jaar, volgend jaar nog een semester naar school en dan een semester afstuderen. Was het eerste moduul dit jaar best even wennen, vooral ook doordat alles in het Engels was, dus je niks hebt om op terug te kunnen vallen. (Google translate kan wel helpen om een woordje te vertalen, maar ook echt niet meer dan dat.) Boeken in het Engels is ook wel even wennen, maar is na een paar weken wel te doen. Het Engels schrijven (beroepsmatig, niet als hier op het forum) viel me zwaarder dan het lezen om eerlijk te zijn. Al komen beide wel goed, als je er de moeite voor doet. ^.^ Weet jij al wat je wilt gaan studeren na het vwo? Ik zit op de afdeling Natuur & Gezondheid na vwo wil ik naar Universitieit Utrecht om dierengeneeskunde te studeren. Welk vak op de middelbare had je meteen een hekel aan? (Ik aan Frans en ik heb het nu al 3 jaar *zucht*) Ah ja, profielen, ik weet nog dat de decaan mij naar zijn hokje riep om te kiezen wat voor profiel ik wilde. Het enige vak wat me echt afgeraden is, was toen ook Frans, heb ik nooit goed gekund om eerlijk te zijn, en ook maar een jaartje van de drie jaar fatsoenlijk les in gehad. Heb je dus ook gelijk het vak waar ik een hekel aan had. En bij ons werd er serieus ook les gegeven in Fries, nooit mijn sterkste punt geweest, kan het niet schrijven. Ondertussen kan ik het wel lezen, spreken en verstaan.
|
|